Alla inlägg under juli 2014

Av Maggie Vastamäki - 15 juli 2014 18:26

Nu är det bara tre dagar kvar av den extremt låånga och upp o nergågna deffen är över och även då på Fredag så går vi, jag och Kim på semester!


 


Och om en vecka så sitter vi på planet och snart ska landa i Egypten och på väg till detta hotell:

(Steigenberger Aqua Magic)

 

Bild från apollo, som vi kommer resa med!

Av Maggie Vastamäki - 13 juli 2014 19:15

Idag Gick vi 55min promenad kom 6,2km så ändå hyffsat tempo tycker jag. Och idag blev det även träning också och jag var inte direkt super taggad, jag tror de är nu när man kör hårt på deffen att man känner sig så svag och får mindre motivation. Men bestämde mig för att köra ett blandat pass men med mest fokus på axlar men efter ca 2 övningar så var jag på G och kände att de var mycket roligare och härligt att träna. blev ca 1h på gymmet och jag och Kim var själva under hela passet, var ner släckt när vi kom. (lampor som tänds av rörelse) dock hade dem ingen musik på som de brukar så var helt tyst, det var lite tråkigt.


Dagens pass

Blandat pass:


Chins med gummiband

6st

5st

5st

6st (hjälp av kim)


Axelpress hantlar

10 x 8kg

8 x 10kg

7 x 10kg


Axelpress stående stång

10 x 10kg

10 x 12,5kg

10 x 12,5kg


Utsida axlar hantlar

10 x 4kg

9 x 6kg

8 x 6kg


Framsida axlar

10 x 5kg

10 x 5kg

10 x 5kg


Ben ett ben raktbakåt kabel

10 x 12,5kg

10 x 17,5kg

8 x 20kg


Höftlyft

15 x 5kg

15 x 10kg

10 x 10kg

15 x 10kg


Brutalbänk

15st

10st

10st


 

Video på höftlyft: (dock lite tråkigt när de inte är någon musik i bakrunden)

Av Maggie Vastamäki - 12 juli 2014 20:15

promenader är våran grej just nu, Vi gick en promenad idag också, då gick vi för att hitta lite enris till grillen så vi kunde röka våran lax idag! Kim drog till Gymmet efter vi varit ute och gått men jag kände mig lite dålig så stanna hemma och plockade lite istället.


Men laxen blev sjukt god, grillade även svamp,lök och paprika knyten som vi åt till laxen sen blev de kycklingklubbor grillade också som blir lunch tills imorgon och lite i veckan.


Bild från promenaden:

 

Grillen innan vi slängt in enris och laxen på rökning.

 


Av Maggie Vastamäki - 11 juli 2014 19:30

Så, då har de gått ännu en jobb vecka och det har varit så otroligt fint väder hela veckan och båda jag och Kim har varit sega efter jobbet så har fått bli lång promenader varje dag denna vecka. Runt 1h varje kväll.


Jobbet:

       


Lite bilder från våra promenader:

 


 


 

Av Maggie Vastamäki - 6 juli 2014 19:15

Denna helg blev även den vit och idag så hade Kim lite ont i huvet så vi skippade träning idag och gick en lång promenad istället på kvällen. Nu när vi kör riktig hård deff så kör vi samma mat hela denna vecka så vi har koll på maten pluss att det skulle bli enkelt för Kim att laga. Så det fick bli Tacos för hela veckan ;)


4,5kg köttfärs blev det:

 

Av Maggie Vastamäki - 5 juli 2014 19:00

idag blev det ett pass på gymmet direkt efter frukost som vanligt på helgerna. det var fiint väder ute så man var inte helt hundra procent taggad på gymmet utan kände att man ville ut i solen men ett litet pass blev det iallafall.


Bröst och Axlar


Bänkpress

10 x 20kg

8 x 30kg

4 x 35kg

4 x 35kg


Pec Deck

10 x 20kg

10 x 25kg

7 x 30kg

6 x 30kg


Axelpress

10 x 7kg

9 x 10kg

8 x 10kg

7 x 10kg


Utsida axlar hantlar

10 x 4kg

10 x 6kg

10 x 6kg

9 x 6kg


Framsida axlar

10 x 5kg + 10 x 5kg snabba snett upp

10 x 5kg + 10 x 5kg snabba snett upp

10 x 5kg + 10 x 5kg snabba snett upp



Sen blev det ut i solen och äta lunch och sola, vi drog till Östnora Camping som är väldigt när här, ca 10 min med bil.


 


 

Av Maggie Vastamäki - 4 juli 2014 22:15

Så ja då är ännu en jobb vecka som har gått, det är super kul jag vill bara vara klar med certet och ha lärt mig allt så jag sen kan börja jobb på riktigt heltid.


I veckan har vi ite orkat träna alls men min vecka har ändå sett ut så att vi ätligen fick bilen såld i måndags och sen gick vi då en promenad på 30min efter det.

I Tisdag så kom min lillasyster Frida hit på besök efter jobbet och sen gick jag och Kim en promenad efter jag följt henne till tåget.


I onsdags gick jag liftutbildning hela dagen och jaa nu har jag mitt andra körkort i livet (det första var på symaskin) ;P jag hoppas på att kunna ta ett tredje innan årsskiftet.


Igår gick vi också en promenad på 30 min. så sjukt skönt nu med att vara ute och gå. men av att jag sliter mycket på jobbet så var jag helt slut i benen.




Sen kommer vi till idag: Jag jobbade själv en stund idag på bygget och det var skönt att köra sitt egna tempo och köra på, tiden gick väldigt snabbt. sen när kim kom hem blev det gymmet.



Dagens pass:


Ben och mage 30min


Benpress

10st (utan extra vikter)

10 x 20kg

8 x 30kg

8 x 30kg


Lårcurl liggande

8 x 20kg

8 x 20kg

3 x 20kg


Brutalbänk

15st

10st

10st

10st


Vi båda var helt slut på gymmet så vi bestämde oss för att gå ut och gå en sväng istället när det var så fint väder nu på kvällen. det blev en promenad på en timme och ca 5,5km. och nu blir de kolla fotboll och sen sova.



Bild från Jobbet:

 


Denna och även hallon smaken på denna är suuper goda riktigt bra mellanmål!

 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards