Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Maggie Vastamäki - 4 augusti 2014 18:30

Vi kände att vi drog en chansning och dra till gymmet fast att magen krånglar, gymmet ligger ju inte så långt bort så fick bli ett kort pass. Jag bestämde mig att köra ben, kanske inte det bästa valet när man har ont i magen men körde ett lugnt och inte så tungt pass.


Jag har nu bestämt mig att inte tänka så mycket på vad jag äter under en tid nu, ska inte äta massa onyttigt men ändå äta kolhydrater och komma igång med träningen nu igen efter semestern så får de bli lite bulkande sen när ddet börjar bli mörkare i höst så man inte blir för tjock innan deffen ska börja sen innan nästa sommar, men ska ändå se till att det byggs lite muskler nu innan ialla fall.


Dagens pass:


Ben 30min


Benpress maskin

10 x 25kg

10 x 35kg

10 x 45kg

8 x 50kg


Gluteusmaskin

10 x 30kg

8 x 30kg

9 x 30kg


Ben cabelcross ett ben sidan

10 x 10kg

8 x 10kg

8 x 10kg

8 x 10kg


Sen avslutade jag 10min på löpbandet med speed 7,3.



(Bild från Egypten)

 

Av Maggie Vastamäki - 4 augusti 2014 15:00

Så då har det varit två veckors Semester, varit i Linköping och Oxelösund och hälsat på våra familjer och sen även varit en vecka i Egypten, Hurghada. Var mellan 34-40 grader riktigt härligt vi har solat, badat, snorklat och relaxat.

Tråkiga nyheten var att jag lev magsjuk efter 2a dagen, riktigt dålig i magen. Men har ändå kunnat utnyttja dagarna i solen men behövt hela tiden tänka på att vara nära någon toalett, Kim blev tyvärr också magsjuk men när de var två dagar kvar av resan.

Jag trodde allt var nästintill bra när vi kom hem men igår och idag har jag haft kramper i magen igen och mått illa så idag ska vi till vårdcentralen av att det varit 1,5 vecka nu så hoppas det blir bättre snart. Så har varit hemma frfån jobbet idag och blir nog de imorgon också, så får vi hålla tummarna att vi blir friska snart! :)


Även om jag var magsjuk så tränade vi ett kort pass på gymmet i Egypten, det var inte så stor gym så hade inte myk möjligheter men blev lite bröst och axlar.


Några få bilder från Egypten:

 


 


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards