Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Maggie Vastamäki - 30 mars 2014 18:36

igår var det tävling som ni redan vet! Tävlingen satte igång strax efter kl 10.00. Jag gick och var såå nervös hela dagen, har aldrig varit så nervös innan en tävling som jag var igår.  Jag trodde vi skulle börja klockan 13.30 - 14 men sen när jag kollar runt kl 13 hur de ligger till tidsmässigt om jag ska börja värma upp, men då får jag veta att vi inte kör fören 14. så då var det bara att gå och fortsätta vara nervös.


vi var 5 stycken men 1 strök sig så vi blev 4 istället. det var Alexandra från samma klubb i viktklassen och även Sabrina som jag känner sen tidigare via judon som tävlar för Frövi. sen tredje tjejen visste jag inte vem det var.


Putte filmade de 2 första matcherna som var mot Alex och Sabrina men inte sista tyvärr, som var den längsta och mest konditions krävande.


Alla andra från Oxelösund som tävlade var sjukt duktiga, klubben fick 2 guld, 1 silver och 4 brons. 6:e bästa klubb blev vi av alla 64.


Match 1 mot Alexandra

 
Match 2 mot Sabrina



Sabrina vann alla sina matcher så hon blev guldmedaljör i klassen. Damer -57kg.

sen var de så att vi andra tre vann en varsin över varandra med 10 poäng så då gick resultatet på vikten, och tur att
jag vägde mig dagen innan utan jeans och mobil osv på mig för då vägde jag minst.


Resultat blev då:


1.Sabrina KAROUIFrö”vi JK
2.Magdalena ANDERSSONOxelö”sunds JK
3.Alexandra BERGKVISTOxel”ösunds JK

 


Min silver medalj och sen fick både jag och Alex en judosten från klubben att vi tog medalj och alla andra medaljörer fick också något pris.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards